Butterick 5895


 
Jag insåg när jag hoppade i kläderna imorse att jag ju inte visat er den här skjortan. Det är Butterick 5895 alltså blusen som hör till byxorna jag sydde för ett tag sen. Skjortan är toppen, den är bekväm, snygg och markerar midjan. Vad mer kan man begära av en skjorta? 
 
Skjortan var enkel att sy, jag tabbade mig dock lite med insnitten från axeln. Det syns som tur är inte eftersom kragen ligger över dem men något galet måste jag gjort med dem. De kan hänga på att jag inte ritade av alla markeringar från mönstret också... Men men en super snygg och användbar skjorta och de kommer abolsut bli fler av detta mönster!
 
 
#1 / / Jennifer:

Ursnygg! Och tack för bra inspiration! Om det är sö att du bor i Skåne...(verkade så av bilderna), var köper du tyger? Jag bor själv Lund och letar ständigt och ofta förgäves efter bra tygaffärer,

#2 / / Jennifer:

Ursnygg! Och tack för bra inspiration! Om det är sö att du bor i Skåne...(verkade så av bilderna), var köper du tyger? Jag bor själv Lund och letar ständigt och ofta förgäves efter bra tygaffärer,

Svar: Tack! Japp jag bor i Lund :) Jag köper de mesta av mina tyger hemma i stockholm eftersom jag tycker utbudet är så dåligt här nere. Men ibland blir det lite stoff och stil med. Har du hört att de ska öppna en ohlssons tyger i Malmö i slutet av september? De ser jag fram emot!
Modesty by B