Lucka 2: Berätta om vad du har på dig idag.

 

Så här har jag sett ut idag när jag haft VFU (praktik) på en högstadieskola. Min klänning är sydd efter Vintage Vogue 8812 i ett tunt tryckt bomullstyg köpt på Textilcentrum i Sundbyberg i Stockholm. Jag minns att jag stod och velade länge mellan att köpa det här eller ett med svart botten. Men av någon anledning blir det alltid tyger med ljus botten istället. Mönstret kommer jag troligen inte använda igen, det passar inte riktigt min kropp även fast jag gjort massor av ändringar. Men jag gillar den här ändå den är både somrig och vintrig pga. av blommor och jul färger, helt perfekt! Koftan är en av få köpta koftor som jag faktiskt använder, den är från hm och till största delen i ull och nästan så kort som jag vill ha mina koftor!

Nöjdast idag är jag med luggen som faktiskt ligger kvar där den ska (!) och mitt nya fina armband jag fått av hjärtat.