Lucka nr 15; Berätta om din favoritmaträtt.

Dagens lucka i Emilys julkalender handlar om min favoriträtt. De känns som ett ämne svårt att koppla till sömnad. Närmsta kopplingen är troligen att jag glömmer bort att äta när jag kommer in i sömnaden. De senaste dagarna har denna klänning fått mig att glömma maten.

 Diana får vara dagens modell då jag precis slutfört 4 timmars bad och ser lite för sliten ut för att vara bekväm framför kameran

Mönstret är i grunden Simplicity 1880 men ändrat lite både här och där denna gång jämfört med första gången då jag följde mönstret precis.

Följande har jag ändrat:

  • Istället för lagda veck i midjan har jag sytt upp dem 7 cm för att ge livet mer form
  • Kjolen är utbytt mot en rak rynkad
  • Bak i midjan har jag satt resår istället för lagda veck
  • Ärmarna har fått rynk längst ner istället för lagda veck

Är ni uppmärksamma ser ni att den inte är helt klar fållen är fortfarande kvar men förhoppningsvis blir det färdigt ikväll. Jag gillar verkligen det här mönstret och är sugen på att klippa ut en till genast. Jag funderar också på att testa att modifiera klivet till ett blus mönster för jag gillar verkligen modellen. Tyget är ett mjukt bomulls tyg köpt i Abu Dhabi som jag fått i förtidig julklapp.

Så ett inlägg som skulle handlat om mat blev till ett inlägg om min nya klänning, sånt som kan hända när klänningar är viktigare än mat. 

 

#1 / / Johannas Retro:

Superfin! Duktig du är, önskar jag också kunde sy! Tar du emot beställningar?

Ha en fortsatt bra tredje advent! Kram, Johanna

Svar: Tack! De beror på vad det gäller. Jag har än så länge bara sytt till vänner och familj men finns det intresse av det skulle jag gärna ge mig på det :)
Kram!
Modesty by B

#2 / / Christina:

Så fin klänning! Jättesnygg, nu blev jag klänningsugen.
Kram Christina

#3 / / Anna Neah:

Åh, vad fin. Bra jobbat!