Lucka nr 16; berätta om det bästa köpet i ditt liv.

Ännu en svår lucka, jag har faktiskt ingen aning om vad som är mitt viktigaste köp. Mina viktigaste/bästa ägodelar har jag fått eller skapat själv. Men jag kan berätta om den bästa present jag någonsin fått. Min symaskin! Jag fick min symaskin av mina föräldrar när jag tok studenten. Jag hade då inte sytt särskilt mycket under några år men jag blev så fruktansvärt glad. En bättre present kunde jag inte ha fått. Och ganska kort efter det började jag sy ganska mycket igen. Jag använder min symaskin nästan varje dag. Och när den gick sönder i somras fick jag panik. Som tur var behövde den bara servas och sedan gick den som en dans igen. Jag skulle hellre stå utan både dator och mobil än utan min symaskin. Det säger ganska mycket om hur viktig den är för mig när jag sällan befinner mig mer än 1 meter ifrån min telefon.

Detta är en lucka ut Emilys ”Berätta om” julkalender. 

Jag invigde min nya klänning genast idag så här en livebilder som komplement till gårdagens inlägg.