Lucka nr 20; Berätta om din student.

Idag gör min sista skoldag innan jullov! Fast jullov är det egentligen inte eftersom vi redan idag får nästa examinationsuppgift som ska in efter nyår. Men jag tänker minsann ta mig några dagar ledigt iallafall. Det enda pluggande jag tänker göra den närmast veckan är att sticka. En ganska trevlig läxa.

 Dagens lucka i Emilys julkalender handlar om studenten. Det känns som att det var år sedan min student och samtidigt alldeles nyss. Men år sedan är det. Jag tog studenten 2009. Det regnade, såklart, men inte så mycket att de störde. Jag var den enda i min klass som inte hade helt vit klänning. Min var prickig såklart. Vit med blå prickar. Jag visste direkt när jag hittade den att den skulle det vara. Min student var nog som de flesta andras, otrolig lycka och glädje blandad med sorg eftersom det har var ett stort avslut. Man lovade varandra att hålla kontakten men många var det år sedan jag pratade med.