Lucka nr 8; berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom

När jag läste dagens rubrik i Emilys berätta om julkalender visste jag genast vad jag skulle visa er!
 
 
 
 Här är jag 3 år, i en av de finaste klänningar jag visste. En utav mina Bahrein klänningar. Jag hade flera stycken i samma stil och de fick heta Bahrein klänningar just eftersom de var köpta där av min moster. Jag älskade de klänningarna, och det gör nog fortfarande om jag tänker efter.  Jag tror inte en klänningsälskande flicka kunde haft bättre klänningar att växa upp i, de här klänningarna fick följa med på det mesta och då, precis som nu, fanns det inga tillfällen när det inte passade sig att ha en klänning. De fungerade lika bra på sommaren som på bilden som under en overall på vintern. Den enda som kanse inte var riktigt lika förtjust i klänningarna var pappa som var tvungen att tvätta dem, men man kan ju se det som att jag har bra många fler idag som han slipper tävtta!
 
Imorn har jag en nysydd klänning att visa er, en klänning som jag velade länge över hur jag skulle slutföra men tillslut följde jag mag känslan och struntade i vad alla andra tyckte! Då blir de flesta klänningar bäst!