Långhelg = Klänningshelg

Jag har haft en härligt lång helg med besök av en av mina bästa vänner från Stockholm. Solen har skinit, symaskinerna surrat och de har babblats massor!

Jag har sytt två klänningar under helgen, här är nummer ett:

Den är baserad på vogue 8184 livet är ändrat i ringningen, jag har sytt fast ett band mellan två av de främre delarna och kjolen är min vanliga helklockade.

Underkjol! 

Nästa klänning är simplicity 1803. Mitt ända ord om det är STORT jag har tagit in den 7 cm i midjan och 5 över bysten. Jag sydde för en gångs skull en muslin och är väldigt glad för det eftersom de gjorde att livet tillslut passade perfekt. Jag undrar hur simplicity tänkt när de lagt till så mycket rörelsevidd i mönstret. Jaja här är klänningen:

 
Ha en trevlig vecka!

 

#1 / / Tess:

Det ljusa tyget var jättefint. Är det av något särskilt märke?

Svar: De kommer från stoff och stil i Malmö
Modesty by B