12 September 2013

 
 
Min klänning blev klar igår, så  imorse var den redo att ge sig ut på äventyr. Den har hunnit på på föreläsning, äta lunch på stan med en fantastiskt vän och sprungit i affärer. Men bäst av allt på promenaden hem cyklade en dam ikapp mig, berömde miin klänning och berättade att precis en sån klänning hade hon haft 1958, då var hon 10 år. De är den bästa sortens komplimanger!
 
 
Klänningen är grundad på Butterick 5457 men utan det veckade livet och den draperade midjan. Jag tror det här är en av mina bästa klänningar! Jag älskar klänningar som är perfekta i all sin enkelhet. Tror jag har en till av samma mönster i hoisonten.
 
 
Mönstret är egentligen för en axelbandslös klänning men jag vill veta att mina klänningar sitter på plats så denna fick tunna band som knyts på axeln.
 
 
Klänningen matchades med min blåkofta som blev på tok för varm på hemvägen och fick åka cykelkorg istället,  vita strumpbyxor, vita palladium sneakers och min väska från 10-gruppen.
 
Ha de bäst!
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Nina:

Jättefin! Så härligt med komplimang från en dam. Det är konstigt att man själv är så dålig på att ge komplimanger till okända när man själv blir så glad av dem.
Måste också påpeka att jag verkligen gillar bilden från omklädningsrummet!

#2 / / Karin:

Jättesöt klänning! Den passar verkligen ihop med koftan.
De där spontana komplimangerna från okända människor känns av någon anledning bättre än andra.

#3 / / Hanna M:

Åh så fin, du är verkligen kanonduktig på klänningar!!!!!