Om att flytta 180 mil

Jag tänkte jag skulle förklara tystnaden här inne, den alldeles för långa tystnaden som kommit sig av att även symaskinen stått tyst och still de senaste veckorna. Jag har istället för att sy packat, packat ner allt jag äger och skickat iväg med en flyttbil 180 mil. Jag har flyttat från Lund till Kiruna. Jag har haft min sambo boende här en längre tid och tillslut orkar man inte längre vara isär den största delen av tiden. Så jag bestämde mig för att flytta, eller vi bestämde det. Allt har gått jätte bra och nu börjar jag landa här uppe. Kartongerna blir sakta uppackade utom en stor del av mina kläder som fortfarande väntar på sin garderob. Symaskinen packades upp igår så det första steget för att börja sy igen är taget. Men det kommer nog dröja tills jag är tillbaka i min gamla takt. 

Jag saknar symaskinen men har fått ett utmärkt substitut. Jag har fått jobb som textillärare på deltid samtidigt som jag fortsätter plugga. Jag trivs jätte bra och tycker det är roligt att gå till jobbet på morgonen. För mig är det de bästa betyg ett arbete kan få.

En kofta har jag stickat under sommaren. Stickning är smidigare och bättre när livet är upp och ner i lådor, den kan alltid finnas nära till hands och behöver inte ta stor plats. Om jag lyckas hitta en bra plats att fotografera koftan på ska jag visa er den imorn. 

 

Avslutar min tid som skåning med min finast skåne bild

 

Publicerat i Allmänt
#1 / / Nina:

Spännande och modigt!
Kul med jobbet! Hur lånh tid har du kvar på utbildningen?