6 Januari 2014 - Umeå

Hallå ute i mörkret!
Jag befinner mig i Umeå den här veckan för kursavslutning och kursstart på mina slöjdkurser. Imorgon ska jag redovisa mina garnarbeten och sen börjar den nya kursen som behandlar klädsömnad. Det ska bli väldigt spännande och jag hoppas att jag ska få lära mig nya saker. Troligen blir det ganska mycket grunder som inte blir så utmanande för mig. Men i kursplanen nämns även modetecknande och mönsterkonstruktion så jag är hoppfull!

Jag har med mig ett gäng nya klänningar som jag sytt under den senaste veckans ledighet som jag tänkte visa er under veckan. Tyvärr följde inte kameran med och någon helfigur spegel har jag inte tillgång till idag. Så ni får hålla till goda med webcamera bilder. Men bättre med en dålig bild än ingen bild tänker jag!

Det är en prickig trikåklänning med omlottliv. Urrigningen är kantad med trosresår och mönstret är mitt eget omarbetade efter en t-shirt. Tyget kommer från Ohlssons. 
 
 
Publicerat i Allmänt / Sytt av mig
Taggar: klänning / omlott / prickigt / skola / umeå
#1 / / Eva:

Vilken fantastiskt fin klänning! En sån skulle jag gärna ha :)