Utvärdering av Me Made May 14

Nu är me made may över, tyvärr fortsatte även den sista veckan i en dålig me-made anda. Varmt och ledigt blir mjukis kläder. Och det brukar jag inte sy. Jag lovade mig själv att bara bära egen sydda kläder och inte upprepa mina outfits under månaden. Det ena klarade jag utan problem. Att jag har tillräckligt med kläder för att det inte ska bli svårt att ha olika varje dag i en månad förvånar nog ingen som känner mig.

Jag hade även som mål att fotografera varje dag men tusan det var nog det värsta! Att fota sig själv de dagar men känner att man verkligen fått till kläderna är inget problem, men alla andra dagar? När man stressar iväg till skolan på morgonen och inte ser en spegel fören man kommer hem och inte alls känner sig särskilt piffig längre. Då blir det inga bilder. 

Det jag lärt mig är att jag borde satsa på att sy mera mjukis kläder, trikå toppar, mjuka kjolar, shorts och kanske några snygga leggings? Det kanske får bli utmaningen i en kommande swap? 

 

Två avslutande swap bilder har jag från den föregående veckan. 

Först ut är min blus som jag sydde till skolan tillsammans med en cirkelkjol.
 
Nummer 2 är en av mina bästa skjortor och en cirkel kjol.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Petra:

Bra jobbat! Jag håller med både om det här med fotandet och sy mer "sköna kläder", men det är ju det bästa med utmaningen att man inser vad man har och inte har… =)

Svar: Absolut!
Modesty by B