Skolklänningen

Kan det bli bättre än när man får i uppgift från skolan att sy ett plagg till sig själv efter egen konstruktion? Jag tror inte det. Vi fick i uppgift att sy valfritt plagg och självklart gjorde jag en klänning, jag passade även på att konstruera ett nytt grundmönster så hela konstruktionen är från grunden och passar perfekt! Jag fick inse igen hur roligt jag tycker det är med konstruktion som jag varit lite lat med på senaste tiden. 

 

Det blev en klänning med dolda fickor i midjesömmen, här syns de innebär att jag uppfyllde mitt mål med dem! De är konstruerade som en dold ficka i sidsöm men istället har jag placerat dem i midjesömmen och satt resår i fickans yttre del för att ge möjlighet att få ner hela handen! Är ni nyfikna på detaljerna och tydligare bilder på konstruktionen så säg till.

Klänningen är sytt i libertys tana lawn med bomulsfoder i livet och satin foder i kjolen. 

Publicerat i Sytt av mig
Taggar: klänning / konstruktion / liberty
#1 / / Felicia:

låter som en fiffig ficka, men fattar inte riktigt... kan du visa nån mer bild? :)

Svar: Ja jag tror den blir fiffig! Absolut kan visa några fler bilder :)
Modesty by B

#2 / / josefine:

jag vill också se bilder av fickan! låter smart :)