31 December 2013

Årets sista (?) inlägg så vad kan passa bättre än årets nyårsklänning?
Diana får modella så länge, förhoppningsvis kan jag få till en live bild i kväll
Jag föll tillslut för alla vackra velur klänningar som cikrulerat på FB´s stora syforum Vuxna sytokar. Jag syr vanligtvis endast i vävt tyg men efter den här klänningen blir det nog mycket mer trikå. Jag fick verkligen till en modell som jag trivs i, jag utgick från ett t-shirt mönster som jag tajtade till och kapade i midjan för att sedan använda min klassiska cirkelkjol. Jag har redan en nästa planerad!
 
Kjolen har ni sett förrut, en Sewaholic Hollyburn, men det är blusen jag vill visa er! Jag har fastnat mycket för skjortklänningar den senaste tiden och särskilt simplicity 1880 som jag nyligen sytt klänning nr 2 utifrån. Jag började fundera på om jag inte kunde använda samma mönster och göra mig en blus istället. Och detta är resultatet, det blir snarast en till. Jag har länge varit på jakt efter ett bra blusmönster och jag tror nog att jakten kan vara slut nu.
Hoppas ni får ett fantastiskt nyår!
 
 
Publicerat i Sytt av mig
Taggar: blus / klänning / nyår / simplicity / velur