Lucka nr 6; berätta om en person som inspirerar dig.

 Vinden viner om huset idag, när de värsta vindarna kom i natt kändes det som att huset rörde sig. Sådana här dagar skulle de flesta tala om för mig att idag ska du väl i alla fall inte ha en av dina klänningar. De blir väldigt opraktiskt. Men sedan när behöver mode och stil vara praktisk? En sådana här dag är det absolut roligast att ha en stor kjol, gärna med rejäl underkjol så man håller värmen.

Idag handlar Emilys ”berätta om”-julkalender om en person som inspirerar dig. Och jag inspireras av alla möjliga personer. Riktigt duktiga sömmerskor som Gertie från Blogforbettersewing.com Lauren från Lladybird.com och min farmor som jag har de mest fantastiska klänningar kvar ifrån. Men mest inspireras jag av människor som inte låter sig stoppas i fråga om stil och mode, som går på magkänslan till 100 %. Som har på sig det som känns rätt för dem oavsett vad andra säger. I min inspiarationsmapp på Pinterest blandas bilder på kvinnor från 50-talet med vintage mönster och morderna kvinnor som plockar det bästa från modet jag älskar. En av dem är Dita von Teese.

 
 
        
Bildernas källor hittar ni via min Pinterest
 
Nu har det börjat det snöa utanför (!) kanske dags att dra på en stor underkjol och klänning och ge sig ut i stormen bara för snöns skull.