Lucka nr 12; berätta om musik som inspirerar dig.

Jag blir inspirerad av musik som får mig att känna något. Glad, ledsen, stark, arg, vacker, sprudlande, helt enkelt musik som väcker något i mig. Som får mig att reagera. Jag gillar väldigt många typer av musik men närmast mig ligger än idag, som jag skrev i inlägget om mitt 15 åriga jag, Kent och Håkan Hellström. All annan musik måste alltid mäta sig mot dem och det är alltid dem som får mig att känna mest. Som när jag Lyssnade igenom Veronica Maggios senast platt när den kom ut och verkligen gillade den, men när Håkans röst plötsligt dök upp i en vers blev det magiskt. Jag lyssnar mer på texter än melodier även fast de är enormt viktiga med. Men texten betyder mest, texter som väcker något i mig inspirerar mig.
Men även film musik fastnar jag ofta för, jag lyssnar på musiken från Glee ofta, även den typ av musik väcker så mycket känslor. Kanske för att man jag då inte bara har en textrad att identifiera mig med utan även en scen ur en film/serie.
Jag är en sådan person som lyssnar på samma låt i repet tusen gånger utan att tröttna för en gång räcker inte!
Den här spelar jag idag.  Veronica Maggio – Hela huset 
 
Det här är en lucka i Emilys "Berätta om" julkalender