Lucka nr; 18 Berätta om en ikonisk/historisk person som inspirerar dig

Bild källor på hittas på min Pinterest
Som tidigare nämnt inspireras jag mycket utav personer på film, Sandy i Greese är anledning till att jag fastnade för den här stilen. En annan film och person som inspirerar mig otroligt mycket är Reese Whiterspoons tolkning av June i Walt the Line. Jag kan inte se den filmen utan att börja rita klänningar och vilja börja sy direkt. Hon är så vacker och kläderna är helt underbara. Jag har många gånger suttit på pinterest och google och letat efter bilder på stjärnorna från 50-talet och 60-tlaet i jakt på inspiration som grundar sig i hur det faktiskt såg ut. Inte hur en film tolkat dem. Men jag hittar inte samma känsla där. Enstaka bilder hittar jag absolut men det ger inte samma känsla som att se någon tolkas på film där du kan se klädernas rörelse och snitt på ett helt annat sätt.
Detta är en lucka ur Emilys "berätta om" julkalender.
 Jag blir väldigt sugen på något gult nu, kanske får sy mig en gul vårjacka!