Lucka nr 5; berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark

 

Eget mönster i Tilda tyg från Panduro.
 
 
Simplicity 2444 i tyg från Siden Carlson i Stockohlm.
 

Idag handlar Emilys julkalender om ett plagg som får dig att känna dig stark, jag har inte ett sådant plagg. Jag känner mig stark i kläder som jag känner mig hemma i, som känns som jag. I kläder som jag trivs som bäst i så blir jag stark. Och vad är det för plagg då? Jo det är en klänning såklart, där jag får vara mig själv ut i varenda millimeter utav den. En färgglad och mönstrad klänning som sitter precis där den ska utan att sitta åt för mycket någonstans eller hindra mina rörelser. Då är jag starkast. Det här är två sådana klänningar, ledsen för mobilbilderna men har inte tillgång till kamera just nu, som alltid får mig glad och stark. Den ena sydda jag särskilt till förra tentan och den andra är en riktig favorit som fått hänga med på mycket.