Koftan och en hemlighet

Koftan fastnade på bild imorse samtidigt som en hemlighet förevigades.
 

Jag är gravid! Vi väntar en liten pojke i slutet av året, vi är självklart väldigt glada och nervösa över denna lilla varelse som tränar sina muskler allt han kan genom att sparka och buffa. Så det är inte bara flytten som påverkat sömnaden de senaste veckorna utan även att livet som växer till sig tagit mycket av min ork och inspiration. Det är svårt att sy nu med eftersom jag inte vill sy saker jag bara kan ha nu, men inte heller saker jag inte kan ha nu. Jag har funderingar på att sy empire skurna klänningar och bra blusar som jag kan ha sen, men det har ännu inte lämnat idé stadiet.

 

Men koftan var det vi skulle prata om, jag gillar den verkligen. Den var rolig att sticka och jag tycker den blev riktigt snygg. Garnet är Drops cotton merino, jag tror att det är relativt nytt i deras sortiment och jag kommer nog absolut göra fler plagg i det. Det är följsamt och trevligt att sticka i som ett ullgarn men inte lika varm att ha på sig som en yllekofta. Mönstret heter Surry Hills och är skapat av Maria Magnusson, mönstret finns på Ravelry och är gratis(!).  

#1 / / ida:

Så roligt! Grattis till både flytt och bebbe. Modigt att flytta så långt.

Svar: Tack!
Modesty by B

#2 / / Petra:

Grattis till magen! Hoppas att du kommer trivas i norr!

Svar: Tack!
Modesty by B

#3 / / Nina:

Grattis så mysigt!
Hoppas du snart får ork, energi och inspiration till att sy lite annat som kan passa fram över!