12 februari 2014

Min nya Gertie klänning hänger fortfarande och väntar på att bli fållad, men under tiden tänkte jag visa vad jag sysslat med i skolan på senaste tiden. Jag pluggar till högstadielärare i Malmö med ämneskombinationen matematik, religion och geografi. Men jag ville självklart försöka få in en slöjdbehörighet också men det erbjuder inte Malmö högskola. Vad gör man då? Jo man letar upp vart man kan läsa det på distans så sedan i höstas läser jag fristående kurser i textilslöjd för att komplettera min behörighet när jag blir färdig. Just nu läser vi en kurs om klädsömnad och har i uppgift att sy enkla klädesplagg som är lämpliga för elevers nivå. Jag valde att sy Tilly and the buttons Miette.

Ber om ursäkt för den dåliga kvaliten på bilden men bättre en dålig bild än ingen bild! Än så länge har kjolen inte användts, känns som jag msåte vänta in att den ska redovisas i mars. Känns dock väldigt långt dit. 
Vad har jag mer sysslat med, jo får man en uppgift att skriv en artikel, som ska illustreras letar de flesta upp en bild på internet. Gör Britta det? Nä hon sätter sig och ritar eftersom hon vet precis hur bilden bäst illustreras. 
 

 

 

#1 / / Eva:

Vilken härlig färg! Kul kombination av ämnen. Lycka till!