17 Februari 2014

Den blev färdig tillslut, fållen fick hänga ut sig lite mer än en vecka innan jag tog tag i den men nu så är den färdig och invigd. Jag är jätte nöjd med hur kjolen blev på när jag bytte till den helklockade istället för den vanliga. Dock fick jag inte till ärmarna riktigt lika bra på denna som min tidigare vet inte riktigt varför, har mätt och mätt och de sitter på samma plats. Jag älskar tyget och jag tror klänningen kommer bli välanvänd.
Senast skrev jag att detta skulle bli klänning 96 men jag har faktiskt rensat ut några av mina sydda klänningar sedan dess. Jag gick igenom alla och insåg att några av dem inte längre satt bra och att jag inte gillade dem tillräckligt mycket för att vilja fixa det. Några av dem sparade jag för att återanvända tyget till något resten gick jag till Erikshjälpen med och hoppas de får ett nytt hem. Så detta blev istället nummer 84.
 
                                                                                                  
 
 
Publicerat i Sytt av mig
Taggar: gertie / klänning / sömnad
#1 / / Petra:

Superfin och supersnyggt med det svarta skärpet till! Klockade kjolar is the shit! =)

#2 / / Karin:

Verkligen fin klänning! Det är något speciellt med skjortklänningar, de ser så prydliga ut.