En sjömansklänning

Mycket tid går åt till annat än att sitt vid datorn på sommaren, resor och jobb har hållit mig härifrån men sytt det har jag gjort! Därför ligger jag nu lite efter i  att visa er mina senaste projekt. Det jag vill visa er idag är en klänning som jag planerat att sy väldigt länge men de kom hela tiden mer spännande projekt i mellan. 
 
 
Ett stycke sjömansklänning, den behöver en ordenltigt omgång med stykjärnet men sen är den redo för sommarens äventyr.
 
Mönstret är butterick 5747 och inspiration kommer från Julia Bobbins fantastiska variant. Tyget är ett tunt bomullstyg från Ohlssons och jag har dekorerat med vita bomullsband. 
 
Sen har jag fått tips om ett härligt evenemang som jag tänkte tipsa er om! Anna, på Sic designer som samarbetade med mig under sew alongen anordnar ett SY-Lan i Malmö i september. Det låter så fantastiskt kul! Jag önskar att jag hade kunnat vara med. Helgen den 27-28 september kommer det gå av stapeln. Tycker du det låter spännande? Klicka in till Anna och läs allt om lanet!
Publicerat i / Sytt av mig
Taggar: blåvitt / butterick / sailor / sjöman
#1 / / Petra:

Superfin! Vad fint med kombinationen med de vita banden och ljusblåtyget. Passar ju perfekt till sjömansmodellen.

Svar: Tack! Ja när jag hittade tyget var jag bara tvungen att ha det till den här modellen med vita band!
Modesty by B