16 Mars 2014 - Elisalex

 En By hand london Elisalex med ärm har länga stått på sy önskelistan, för några veckor sedan blev det äntligen av! Klänningen han med en helg i Stockholm med massor av tygshopping innan den tillslut blev fotograferad.
 
Som så många andra tycker jag detta är ett fantastiskt mönster. Det märks att den är designad för att sys med ärmen, livet sitter mycket bättre när ärmen kommer på plats och håller ut axeln där den ska sitta. Det är alltid svårt med klänningar vars axlar bör sitta långt ut på axeln men saknar ärm. De vill bara krypa närmare kroppen. Om någon har ett tips på hur jag ska lösa detta blir jag väldigt tacksam! (Att sy i bh knäppen har jag blivit tipsad om tidigare men inte kommit till skott att testa än.) Som vanligt är det en helklockad kjol. Jag har aldrig förut haft något plagg med denna längd på ärmen och var lite tveksam först, men jag trivs verkligen i det! Nästa är redan klar, förhoppningsvis kan den bli fotograferad i veckan när det är dags att åka till Umeå igen.
 
Min Madmen klänning närmar sig att bli färdig, jag har testat några nya idéer på den som jag verkligen gillar! Men ni får se mer när det sista är klart!

 

 
 
#1 / / Karin:

Supersöt klänning!