En röd kjol

Jag har tänkt sy mig denna kjol länge men de har alltid kommit roligare saker i mellan, men förra veckan så satte jag plötsligt fart! Och då gick det såklart väldigt fort, 2 timmar har jag lagt på denna kjol. Det jag dock insåg idag när den invigdes var att den verkligen hade behövt fodrats. Den har klättrat även när jag stått still så i fortsättningen får den kombineras med underkjol så ska problemet vara ur världen. 
 
 
Nu är me-made-may igång också! Vill ni följa hur det går för mig gör ni det på instagram, brittabengstrom, har som mål att sammanfatta veckorna här på bloggen också men vill ni se det live gör ni det på instagram. 
Publicerat i Sytt av mig
Taggar: 50-talet / skirt
#1 / / Britta:

Men du Britta - jättesnygg! (Love it att vi heter samma lika) 👍
Är det eget mönster?

Svar: Tack! Ja det är eget, bara en stor cirkel kjol med motveck runt hela 😊
Modesty by B

#2 / / Karin:

Underkjol är bäst! Jag orkar sällan fodra mina kjolar, så jag använder underkjol nästan jämt.
Härlig röd färg på kjolen, förresten.

Svar: Jag tycker det är svårt att hitta bra underkjolar och klänningar, har du något tips på vart man hittar bra?
Modesty by B