SBA och FBA

Välkommen till dagens sew along inlägg! Denna sew along löper både på Modestybyb.blogg.se samt SIC designer.

Idag ska vi titta närmare på FBA (Full Bust Adjustment) och SBA (Smal Bust Adjustment). Detta är inte mitt specialområde då jag har tur och sällan behöver göra denna justering. Därför har jag valt att ge er en rad bra länkar med tydliga förklaringar på hur du går till väga!

Jag tänker att det är bättre att ni får bästa proffs hjälpen en hjälp från mig som inte är tillräckligt insatt i ämnet tyvärr.Så tre bra länkar!

1. FBA tutorial från Christine Haynes officiella Emery sewalong 

2. SBA tutorial från Christine Haynes officiella Emery sewalong 

3. Alexandras super pedagogiska och svenska (!!) Tutorial för FBA 

 

Har du tips på någon annan bra? länka gärna i FB-gruppen! Har du frågor eller funderingar på något så ställ även de i FB-gruppen. Har du missat något tidigare inlägg, eller har du precis upptäckt vår sew along? Klicka på kategorin Sew along i överkant av bloggen.

#1 / / Efwa:

Alexandra har ju FBA-tutorials för flera olika varianter och de är nog de allra bästa jag sett.

Svar: Ja eller hur! De är så tydliga och pedagogiska :) jag länkade just denna efter som det är den som är aktuell om man syr efter Emery som majoriteten gör.
Modesty by B